Friday, February 4, 2011

Fly fly away-Misi menyelamat pelajar Malaysia di Mesir




Mesir

Di pagi hari yang hening neyh,ak ada baca pasal misi menyelamat kat Mesir,so nak update la pasal misi menyelamat neyh...

Akhirnya,misi menyelamat student-student di Mesir telah pun bermula..ni lah bukti kerajaan kita prihatin kepada rakyat walaupun kos yang ditampung oleh kerajaan agak tiggi.Perdana Menteri Kita, Datuk Seri Najib Razak telah memutuskan untuk mengeluarkan pelajar Malaysia kerana keaadaan di sana kian meruncing.

Di antara langkah diambil yelah kerajaan telah menghantar kapal bunga mas 5 yang kini berada di teluk Aden yang bakal sampai di pelabuhan Adabiyah pada hari ini,5 hb..


misi menyelamat

erK...kapal lanun purba di atas neyh bknla kapal yg termasuk dalam misi penyelamat tapi yg dimaksudkan yelah kapal auxiliary oleh TLDM.


Ini lah kapal auxialiry

Selain itu,kumpulan pelajar Malaysia yang berjaya keluar daripada Kaherah,Mesir akan dihantar pulang ke tanah air berperingkat-peringkat mulai dari hari ini menggunakan Air Asia dan penerbangan milik Malaysia(MAS) serta TUDM.
Haha,cam pemberita pulak en tulis2 camni...sebenarnye,ak prihatin dengan keadaan student2 di Mesir dan keadaan disana.Buat pengetahuan korang suma,mmg da lama da rakyat sana tak suka di bawah pemerintahan Mubarak neyh.ksian la kat rakyat depa tuh.pape pown hujan emas di negeri orang,hujan batu di negeri sendiri.sekian melaporkan.

p/s:ak bingung btol la sebab setengah pihak cakap kerajaan Malaysia lepas tangan.paham,selam dalam masalah neyh dan pikir cket.keadaan skrang di Mesir dan bukan Malaysia.Kalodalam Malaysia takpe lah....kita punya undang2 berbeza dengan undang2 luar..bukan senang-
senang je tentera,kerajaan boleh masuk ke negera orang tanpa kebenaran....
kerajaan da buat yang terbaik,so kita iringkan dengan doa je la..amin..

No comments:

Post a Comment