Friday, July 2, 2010

Jika Aku Jatoh Cinta....

Ya Allah jika aku jatuh cinta Ya Allah,
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya padaMu,
Agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu

Ya Muhaimin jika aku jatuh hati,Izinkanlah aku menyentuh
Hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu, Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.
Ya Rabbana jika aku jatuh hati, Jagalah hatiku padanya,
Agar tidak berpaling daripada hatiMu

Ya Rabbul Izzati
Jika ak rindu, rindu kan la aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanmu,
Ya Allah jika ak menikmati
cinta kekasihmu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya
malam di sepertiga malam terakhirmu,

Ya allah,
jika ak jatuh hati pada kekasihMu, jangan biarkan ak tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu,

Ya Allah,
jika kau halalkan ak merindui kekasihMu,
jangan biarkan ak melampaui batas sehingga melupakan ak pada
cinta hakiki dan rindu abadi kepadaMu..

Ya Allah..Seandainya telah engkau catatkan
Dia milikku tercipta buatku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagian antara kami
Agar kemesraan itu abadi
Seandainya engkau takdirkan
Dia bukan milikku
Gantikanlah yang telah hilang
Tumbuhkanlah kembali yang telah patah
Walaupun tidak sama dengan dirinya
Ya Allah Ya Tuhanku
Pasrahkanlah aku dgn takdirmu
Sesungguhnya apa yg telah Engkau takdirkan Adalah yang terbaik buatku

p/s: Benarkah Berdua lebih Baek?...

13 comments: